همه چیز درباره آزمون اعزام فرهنگیان به مدارس خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران

چاپ و استفاده از مقالات این وبلاگ در سایتها و روزنامه ها و مجلات با ذکر نام وبلاگ بلامانع است // برای مشاهده ی تمام سئوال و جواب ها - آرشیو مطالب - را انتخاب نمایید

13 - شرایط تحصیل فرزندانمان در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور چگونه است ؟

شرایط تحصیل فرزندانمان در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور چگونه است ؟ من شنیده ام که بچه های فرهنگیان اعزامی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بعد از تحصیل در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دچار ضعف تحصیلی شده و تنبل شده و در بازگشت به ایران با همکلاسی های خود نمی توانند رقابت کنند ! آیا این موضوع صحت دارد ؟.............. پاسخ کامل در ادامه مطالب . 

آخرین ویرایش به منظور پاسخ به نظرات رسیده به وبلاگ در تاریخ 2 / 7 / 1392

بله ! اکثر بچه های فرهنگیان اعزامی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دچار تنبلی و افت تحصیلی خواهند شد ولی دانستن علت آن برای شما خیلی مهم است . همانطور که قبلا هم گفتم من انسان دقیقی هستم و هر چیزی را به دقت مطالعه می کنم و راحت از کنار مسائل رد نمی شوم . در اینجا دلایل ضعیف شدن بچه های فرهنگیان اعزامی را برایتان ذکر می کنم تا با تلاش و دقت شما از این بلا محفوظ بمانید و مشکلی برایتان رخ ندهد :

A -  شرایط زندگی خانواده ها در این دو سال ماموریت با داخل کشور متفاوت خواهد بود و به همین دلیل کمی درس بچه ها به این دلیل صدمه می بیند که قابل قبول است و خیلی اشکال ندارد به هر حال همه چیز درس نیست و بچه ها به گردش و تفریح هم احتیاج دارند در یک کشور جدید که شاید فقط دوسال فرصت داشته باشند پس اشکال ندارد قدری بیش از ایران به تفریح فکر کنند چون به زودی برمی گردنند و دیگر اماکنات تفریحی آنچنانی نخواهد داشت .

B -  آنکه چون پدر و مادرها فکر می کنند این فرصت زود تمام می شود خودشان بیشتر به کارهای تفریحی و گردش می پردازند و همین مسئله باعث غفلت از بچه ها شده و درس آنها را جدی نمی گیرند . در داخل کشور معمولا خانواده ها در 6 ماهه اول سال کمتر از منزل خارج شده و بیشتر روی درس بچه ها تاکید دارند ولی در خارج از کشور والدین کمتر روی درس بچه ها تاکید داشته و بیشتر به تفریح و گردش و خرید می پردازند پس بچه ها هم تنبل تر شده و کمتر به فکر درس هستند .

C -  چون بچه های فرهنگیان در همان مدرسه والدینشان تحصیل می کنند بیشتر مورد توجه بوده و کمتر توسط معلمان بازخواست و جریمه می شوند و همین موضوع باعث سهل انگاری بچه ها شده و آنها کلاس را جدی نمی گیرند و معمولا از روی همکاری ، همکاران فرهنگی به بچه های همدیگر با ارفاق نمره می دهند و در واقع به آنها ظلم می کنند و نه محبت و با این کار بچه ها را آزاد می گذارند .

D -  همکاران فرهنگی با تصور اینکه معلمان اعزامی از بین بهترین های ایران انتخاب شده اند دیگر تکالیف بچه ها را کنترل نکرده و فکر می کنند که معلمش از آسمان افتاده پایین و دیگر احتیاج به نظارت و ارشاد والدین نیست در حالی که هر لحظه باید بچه ها را کنترل کرد و درسشان را به دقت بررسی کرد . من معلمانی را دیدم که بلافاصله بعد از اعزام یک باره تمام هنر معلمیشان از بین رفته بود و 90 درصد وقتشان را برای تفریح و گردش می گذاشتند و فقط 10 در صد انرژی لازم در کلاس را صرف می کردند و به همین دلیل آنطور که وظیفه شان بود در کلاس کار نکرده و به بچه ها صدمه جدی وارد کردند .

اما مهمترین عامل به نظر من سهل انگاری والدین است که البته در ایران هم همینطور هستند . والدین جدی و دقیق در طول دو سال ماموریت هم دقیق و جدی هستند و فرزندانشان را رها نمی کنند . برای آنکه فرزندان شما در طول دو سال ماموریت خارج از کشور دچار مشکلات تحصیلی نشوند به نکات زیر توجه جدی داشته باشید

اول آنکه برنامه اعزام خود را طوری برنامه ریزی کنید و طوری در آزمون شرکت کنید و تلاش کنید که تا فرزندان کوچکتر هستند اعزام بشوید که اصلا با مشکل مواجه نشوید

دوم آنکه کتابهای درسی و کمک درسی و نرم افزارهای آموزشی لازم را همراه خود ببرید و خودتان در منزل با بچه ها کار کنید یک کم از تفریحات بزنید و به درس بچه ها برسید و به جای تفریحات داخل سال تحصیلی سعی کنید تابستان بین دو سال ماموریت را به ایران بر نگشته و در کشور محل ماموریت تفریح و گردش کنید .

سوم آنکه معلمان فرززندتان که همکاران شما هستند را توجیه کنید که با فرزندتان سخت گیرتر از بقیه باشد و در تکالیفش کوتاه نیاید و در منزل هم شما روی بچه ها نظارت کنید تا درسشان را بهتر بخوانند .

توصیه به مرکز اعزام : به مرکز اعزام فرهنگیان جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور هم توصیه می گردد معلمان را از نظر تعداد تکالیف منزل و کار اضافی که به دانش آموزان داده می شود و همچنین از نظر لحجه و نوع بیان معلمان هم مورد سنجش قرار داده و معلمانی که در کلاس به طور جدی و با انرژی کامل کار نمی کنند و نیز کسانی که به قدری لحجه دارند که فهم جملات آنها برای سایرین مشکل است را بعد از سال اول کار در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور لغو ماموریت نموده و به کشور بازگردانند . با توجه به اینکه دانش آموزانی که در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تحصیل می کنند از تمام مناطق ایران هستند برای معلمان بسیار مهم است که اصلا لحجه نداشته باشند . 

تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 17:35 | نویسنده: مدیر وبلاگ | چاپ مطلب
نظرات (0)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد